Το έργο της «Ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων», γνωστό και ως CRM του ελληνικού Δημοσίου, προϋπολογισμού 69,41 εκατ. ευρώ, λειτουργεί ως επιταχυντής στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης. Αυξάνει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών και ενισχύει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των πληροφοριακών υποδομών διαφορετικών φορέων.
Πρόκειται για ένα από τα κομβικά έργα του σχεδίου «Ελλάδα 2.0» τα οποία υλοποιεί η ΚτΠ και, πρακτικά, επεκτείνει σε εκθετικό βαθμό τις δυνατότητες της ενιαίας πύλης του Δημοσίου, του γνωστού gov.gr. Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών τους με τη Δημόσια Διοίκηση από οποιοδήποτε σημείο και οποιαδήποτε χρονική στιγμή, ημέρα και νύχτα, καθημερινές και αργίες.
Στην πλήρη ανάπτυξή του το έργο περιλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος διαδικασιών που βελτιώνουν το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και μειώνουν την ανάγκη παρουσίας των πολιτών και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων στα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης (όπως τα ΚΕΠ ή τα σημεία επικοινωνίας των υπηρεσιών με το κοινό). Συγκεκριμένα, στο έργο περιλαμβάνονται:
Υπηρεσίες Ενοποίησης και Διαλειτουργικότητας
- Μηχανισμός υποστήριξης πρόσβασης στις υπηρεσίες
- Μηχανισμός Διαχείρισης και διάθεσης υπηρεσιών
- Μηχανισμός Διαχείρισης σχέσης με τους εξυπηρετούμενους
- Σύστημα διαχείρισης της συναίνεσης πολιτών για την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες
- Υπηρεσίες αναλυτικής ενημέρωσης
- Υπηρεσίες Service/Contact Center
- Υπηρεσίες από-υλοποίησης της φυσικής παρουσίας με την επέκταση της υπάρχουσας υποδομής myKEPLive και την ολοκλήρωση της με σύστημα φυσικών ραντεβού
- Υπηρεσίες υλοποίησης δημόσιων υπηρεσιών μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας
- Υπηρεσίες διασύνδεσης της «Ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων» με άλλα συστήματα όπως με τα συστήματα αυθεντικοποίησης των πολιτών, με τα συστήματα αυθεντικοποίησης Δημοσίων Υπαλλήλων, με το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων κ.α.
Επιπλέον, καθίσταται δυνατός ο πλήρης έλεγχος της αποδοτικότητας των δομών του Δημοσίου και αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά η διαφθορά.
Όπως χαρακτηριστικά έχει σχολιάσει ο διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ Σταύρος Ασθενίδης, με αυτό το έργο «εξασφαλίζεται διαφάνεια και ακεραιότητα στην Δημόσια Διοίκηση, συμμετοχικότητα αλλά και διευκόλυνση της Διασυνοριακής Εξυπηρέτησης των Πολιτών. Η Ενιαία Ψηφιακή Πλατφόρμα εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων θα αποτελέσει το βασικό δομικό στοιχείο παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που θα συνδέει φορείς του δημοσίου τομέα, επιχειρήσεις, πολίτες και θα επιτρέπει την αποδοτική δημιουργία και παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας και συσκευών, κάθε στιγμή και από κάθε σημείο».