Συνοπτική περιγραφή του προγράμματος «Υποστηρικτικά μέτρα των νέων ηλικίας δεκαοκτώ (18) και δεκαεννέα (19) ετών» (“Youth Pass”)»
Αντικείμενο του έργου «YOUTH PASS» αποτελεί η παροχή οικονομικής διευκόλυνσης, από τον κρατικό προϋπολογισμό, σε νέους δεκαοκτώ (18) και δεκαεννέα (19) ετών, με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών. Η εν λόγω οικονομική διευκόλυνση ορίζεται στο ποσό των εκατόν πενήντα (150) ευρώ και παρέχεται από το έτος 2023 και εξής, όπως ορίζεται στην παρ. 1 του αρ. 47 του Ν. 5045/2023.
Ως Δικαιούχοι της οικονομικής διευκόλυνσης είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο (18ο) ή δέκατο ένατο (19ο) έτος ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους, ενώ δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό (20ο) και πέρα έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους.
Η οικονομική διευκόλυνση πιστώνεται στον δικαιούχο, από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α 139).
Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου;
Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας αυτοματοποιημένων ερωτοαπαντήσεων για την υποβοήθηση της επικοινωνίας των πολιτών για τις ανάγκες της δράσης «Υποστηρικτικά μέτρα των νέων ηλικίας δεκαοκτώ (18) και δεκαεννέα (19) ετών»(“Youth Pass”)».
Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος θα δημιουργήσει ένα λογισμικό σύστημα αυτοματοποιημένων ερωτοαπαντήσεων (απεριόριστος ο αριθμός και σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες και τις υποδείξεις της Αναθέτουσας Αρχής) το οποίο θα αποτελεί ένα πρόγραμμα ψηφιακού διαλόγου, θα βασίζεται σε στατιστικά μοντέλα Μηχανικής εκμάθησης, θα υποστηρίξει σύγχρονους αλγόριθμους Μηχανικής Εκμάθησης (Machine Learning) καθώς και επεξεργασίας γραπτής φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing). Επιπρόσθετα, μέσω κατάλληλου διαχειριστικού περιβάλλοντος, ο διαχειριστής μέσω γραφικού περιβάλλοντος θα μπορεί να εξάγει στατιστικά χρήσης του ψηφιακού βοηθού (chatbot).
Τα chatbots έρχονται να δημιουργήσουν ακόμα ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των πολιτών και των Φορέων, επιπρόσθετο σε υφιστάμενα παραδοσιακά κανάλια, όπως είναι το τηλεφωνικό κέντρο, αυτοματοποιημένες φωνητικές πύλες, ιστοσελίδες, ticketing συστήματα κ.λπ. Βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι μπορούν να είναι αρκετά έξυπνα, προσομοιάζουν συνομιλία με άνθρωπο, είναι ήδη “εγκαταστημένα” στα κινητά των χρηστών καθώς τρέχουν πάνω από υφιστάμενα λογισμικά γραπτής επικοινωνίας, όπως είναι ο facebook messenger, μπορούν να θυμούνται δεδομένα, επιλογές και προτιμήσεις και θα μπορούν στο μέλλον να εκτελούν εγχρήματες συναλλαγές. Όλα αυτά από ένα ενιαίο περιβάλλον σε φυσική γλώσσα, το οποίο μάλιστα ήδη υπάρχει στα κινητά των χρηστών. Τα chatbots μπορούν να λειτουργούν ως εναλλακτικό μέσο εξυπηρέτησης για τους πολίτες και τους εν γένει συναλλασσόμενους με έναν Οργανισμό.