Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου;
Το φυσικό αντικείμενο της παρούσας διακήρυξης περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις:
1. Αντιμετώπισης βλαβών και υποστήριξη τεχνικής διαχείρισης (Fault management & Administration Support) για όλα τα συστήματα που αποτελούν το ΕΣΗΔΗΣ (εκτός των δύο αναφερόμενων στην προηγούμενη παράγραφο). Επισημαίνεται η απαίτηση ο ανάδοχος να συμμετέχει ενεργά και στην διοίκηση/διαχείριση των συστημάτων, πάντοτε σε συνεργασία με τα αρμόδια στελέχη της Δ/σης ΕΣΗΔΗΣ)
Επιπρόσθετα, των εργασιών του ανωτέρω αντικειμένου απαιτείται να προσφερθούν οι ακόλουθες εξειδικευμένες, απαιτητικές και κρίσιμες δραστηριότητες:
2. Υποστήριξη τεχνικής λειτουργίας – Λειτουργία και Διαχείριση Συστημάτων (System monitor & operation support) για όλα τα συστήματα που αποτελούν το ΕΣΗΔΗΣ (δηλαδή για 17 τεχνικά υποσυστήματα βλ. Παράρτημα Ι – παρ. 1.2.3 Λειτουργική περιγραφή ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχει το ΕΣΗΔΗΣ) για 12 ώρες κάθε ημέρα (από τις 08:00 έως τις 20:00) σε ημέρες εργασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου από ομάδα του Αναδόχου (ομάδα υποστήριξης λειτουργίας).
3. Υποστήριξης επιχειρησιακών διαχειριστών δηλαδή εργασίες χρήσης των εφαρμογών με ρόλους και αρμοδιότητες επιχειρησιακών διαχειριστών. Αυτές οι εργασίες θα εκτελούνται σε συνέχεια σχετικών ρητών και σαφών εντολών για την επιχειρησιακή διαχείριση των υπηρεσιών που προσφέρονται στους χρήστες και στο πλαίσιο τυπικών διαδικασιών και μεθοδολογίας ασφάλειας που απαιτείται να περιγράψουν και να τεκμηριώσουν οι οικονομικοί φορείς στις προσφορές τους.
4. Προοδευτική και συνεχώς προσαρμοζόμενη υλοποίηση εφαρμογών και αρχιτεκτονικής υποδομών (κατά αναλογία με μεθοδολογίες Agile) η οποία περιλαμβάνει όλο τον κύκλο ζωής ανάπτυξης νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών επέκτασης ή αλλαγής υπάρχοντος λογισμικού ή προσθήκης νέων προϊόντων λογισμικού στο σύστημα.
5. Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και μελετών στη θεματική περιοχή ανάπτυξης και λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων ηλεκτρονικών προμηθειών οι οποίες θα παρέχονται με χρήση μεθοδολογίας συνεργασίας ανάλογης αυτής που προβλέπεται για την υλοποίηση εφαρμογών (βλ. σημείο 4 παραπάνω)
6. Παροχή εκπαιδευτικού υλικού, εκπαίδευσης επιχειρησιακών διαχειριστών και εκπαιδευτών της Δ/σης ΕΣΗΔΗΣ.
7. Επίσης όλες οι ανωτέρω προβλεπόμενες υπηρεσίες απαιτείται να διαχειρίζονται και να καταγράφονται τυπικά με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία θα παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες διαχείρισης αιτημάτων και διαχείρισης έργου και η οποία θα παρασχεθεί από τον ανάδοχο ως SaaS.
Ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι του έργου;
Το έργο έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση, μέσω του ψηφιακού εκσυγχρονισμού και την αναβάθμιση διαδικασιών και λειτουργικότητας, στο οικοσύστημα του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΟΠΣ-ΕΣΗΔΗΣ).
Βασικοί στόχοι αποτελούν ο περαιτέρω εκσυγχρονισμός, η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητα του ΟΠΣ-ΕΣΗΔΗΣ.
Ποια είναι τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου;
Η βελτιστοποίηση του ΟΠΣ-ΕΣΗΔΗΣ θα προσδώσει σειρά από οφέλη, όπως τα εξής:
- Αύξηση της ανταγωνιστικότητας
- Προσέλκυση επενδύσεων
- Ενδυνάμωση των Θεσμών
- Τόνωση του αισθήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας των επιχειρήσεων
- Αύξηση της διαφάνειας στην λειτουργία των προμηθειών
- Εξοικονόμηση πόρων
- Μείωση λειτουργικού κόστους προμηθειών
- Μείωση κόστους υποδομών: οικονομίες κλίμακας στην εισαγωγή αναβαθμίσεων και τροποποιήσεων, μείωση διαχειριστικού φόρτου για την επίλυση δυσλειτουργιών και την διαχείριση του συστήματος
- Προστασία και ασφάλεια των δεδομένων
- Ταχύτερη διεκπεραίωση των διαδικασιών
- Βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των διαδικασιών