Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε. – Κ.Τ.Π. Μ.Α.Ε.

ΑΡΘΡΑ

Ομιλία Διευθύνοντος Συμβούλου της “Κοινωνία της Πληροφορίας” στην εταιρική εκδήλωση #transformingGReece

Κοινωνία της Πληροφορίας
IMG 20220706 124044 scaled 1

Κύριε Υπουργέ,

Αξιότιμοι συνεργάτες- Νομίζω αυτός είναι ο τίτλος που μας χωράει όλους.

Μια από τις αγαπημένες μου φράσεις είναι ότι ηγέτης είναι αυτός που ακούει έγκαιρα το ποδοβολητό των αλόγων της ιστορίας. Τρία χρόνια πριν, ο Κυριάκος Πιερρακάκης άκουσε αυτό το ποδοβολητό μέσα σε ένα γενικευμένο περιβάλλον κρίσεων και μας επέλεξε να συμμετάσχουμε συνοδοιπόροι του σε ένα μεγάλο πείραμα, απαραίτητο για την επιβίωση της ίδιας της χώρας : Της εμπροσθοβαρούς και δυναμικής πορείας προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Κράτους προς όφελος της κοινωνίας.

Μια διαδικασία καθόλου εύκολη, αν αναλογιστούμε ότι αναφερόμαστε σε μια χώρα με μεγάλα γενεαλογικά χάσματα, με μεγάλες ασυνέχειες και κενά στην εξοικείωση και χρήση ψηφιακών εργαλείων, με πίστη στη παραδοσιοκρατία και στην πελατειακή συνδιαλλαγή και εδραιωμένη καχυποψία στις top down μεγάλες θεσμικές αλλαγές.

Στην εταιρεία μας  – οι παλαιότεροι το αντιλαμβανόμαστε καλύτερα – ο Υπουργός διέθεσε όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια για να πετύχουμε αυτό το σκοπό – ακούσατε νούμερα και έργα αναλυτικά πριν λίγο- και θεωρώ το καταφέραμε κυρίως γιατί καταφέραμε να πείσουμε μέσα από την δουλειά μας, ότι το ψηφιακό σοκ, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δηλαδή, αφορά τους πάντες και τους αφορά με τον ίδιο τρόπο.

Συμπερίληψη και Ισοτιμία, γιατί ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά τον συνταξιούχο που κάνει υπεύθυνη δήλωση από το σπίτι του, τον γονέα που δηλώνει το σελφ τεστ του παιδιού του ηλεκτρονικά για το σχολείο, τον ηλικιωμένο που μπορεί να πάρει φάρμακα σπίτι του, τον πολίτη που αποκτά μια σχέση οικειότητας και εμπιστοσύνης με το Δημόσιο και όχι επιφύλαξης και καχυποψίας.

Η δημόσια διοίκηση στην υπηρεσία του πολίτη με αποτελεσματικές και ποιοτικές υπηρεσίες.  Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προκαλεί τη σημαντικότερη ίσως επανάσταση του καιρού μας. Έναν κοινωνικό εξισωτισμό αλλά όχι προς τα κάτω αλλά προς τα πάνω με την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε όλους, χωρίς διακρίσεις.

Πήγαν όλα καλά; Ποτέ δεν γίνεται αυτό, αλλά πιστέψτε με είμαστε τολμηροί στην αξιολόγηση μας, μελετάμε τις αποκλίσεις και τις όποιες αστοχίες μας και να είστε σίγουροι ότι θα διορθωθούν. Η αξιολόγηση εξάλλου είναι μια διαδικασία σύμφυτη με την ταυτότητα της εταιρείας μας που μας βοηθά αυτά τα τρία χρόνια να γινόμαστε καλύτεροι.

Ένας θετικός απολογισμός λοιπόν και αυτό δεν είναι μια δική μας αυθαίρετη ερμηνεία αλλά το αίσθημα που μας επικοινωνούν οι Δημόσιοι φορείς, το οικοσύστημα του χώρου της Πληροφορικής, οι πολίτες που τελικά χρησιμοποιούν υπηρεσίες αποτέλεσμα της δικής μας δουλειάς όπως το Freedom pass και η Ψηφιακή Μέριμνα.

Αυτό όμως δεν δημιουργεί εφησυχασμό. Το πιεστικό ερώτημα είναι ποια είναι η επόμενη μέρα και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και την ίδια την εταιρεία. Εδώ μπορούμε να βάλουμε σίγουρα μερικούς σημαντικούς άξονες.

Βραχυπρόθεσμα, σίγουρα είναι η άμεση και ορθή υλοποίηση των έργων που έχουμε ήδη προκηρύξει, ώστε αφενός η Δημόσια διοίκηση να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τις ψηφιακές της υπηρεσίες, αφετέρου οι πολίτες να έχουν στη διάθεση τους ακόμα περισσότερα εργαλεία που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.

Δεν σταματάμε όμως στον βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό. Σχεδιάζουμε ήδη το μέλλον.

Συνεχής Διερεύνηση πεδίου, διερεύνηση αναγκών των πολιτών και περισσότερες εξατομικευμένες λύσεις. Νομίζω ότι είμαστε πλέον σε θέση να προσφέρουμε στους πολίτες και πιο αναβαθμισμένες και πιο εξιδεικευμένες λύσεις ώστε να κάνουμε τη ζωή τους και πιο εύκολη,  πιο λειτουργική αλλά επιτρέψτε μου και τον όρο με μεγαλύτερη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ κάτι που έχουμε ήδη πετύχει και νομίζω θα καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε. Συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο γρήγορες, αποτελεσματικές, διαφανείς, εξατομικευμένες προσαρμοσμένες πάνω στις ανάγκες του χωρίς ταλαιπωρία.

Μετασχηματισμός του Δημοσίου. Το Δημόσιο αυτά τα χρόνια των συνεχών όπως αποδεικνύεται κρίσεων επανασυστήθηκε στους πολίτες ως ο πυλώνας ασφάλειας και σταθερότητας. Ας μην λησμονούμε ότι ήμασταν η χώρα της ΕΕ με την μικρότερη εμπιστοσύνη προς το Δημόσιο. Αυτό σήμερα έχει αλλάξει και όλοι εδώ έχετε και έχουμε συμβάλλει σε αυτό, και μπορούμε να νιώθουμε περήφανοι. Δεν πρέπει όμως να επαναπαυτούμε σε αυτά που έχουμε πετύχει, γιατί έχουμε ακόμα αρκετό δρόμο να διανύσουμε και περιορισμένο χρόνο στη διάθεση μας ώστε να αξιοποιήσουμε αποδοτικά για τη χώρα όλες αυτές τις χρηματοδοτικές ευκαιρίες που υπάρχουν σήμερα στη διάθεσή μας.

Το σύμπαν που επιθυμούμε να μετασχηματιστεί περιλαμβάνει αναπόδραστα τόσο το Δημόσιο όσο και την ευρύτερη κοινωνία και ο ρόλος της ΚτΠ ως η καρδιά αυτού του μετασχηματισμού, πρέπει να μπει στο επίκεντρο ακόμα περισσότερο. Θέλουμε ένα Δημόσιο με υπαλλήλους προσαρμοσμένους στην νέα ψηφιακή εποχή, εκπαιδευμένους σε αυτήν, που να μπορούν να λειτουργούν αποδοτικότερα και σε καλύτερες συνθήκες. Η μείωση των επαφών, η μεγαλύτερη χρήση ψηφιακών συνδιαλλαγών, η οριζόντια διασύνδεση, η διευκόλυνση των υπαλλήλων, η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων είναι στοιχήματα που πρέπει να κερδηθούν το επόμενο διάστημα. Γιατί 21 χρόνια πια, υπηρετούμε αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Είναι στο DNA της εταιρείας να εργάζεται για ένα καλύτερο, τεχνολογικά εξοπλισμένο Δημόσιο, που διαθέτει τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία, ώστε τα στελέχη του να εργάζονται αποτελεσματικότερα και οι πολίτες να απολαμβάνουν εύκολα τις υπηρεσίες που χρειάζονται και δικαιούνται.

Και τέλος ακριβώς η καρδιά μας δηλαδή η ΚτΠ.  Πετύχαμε πολλά, θέλουμε περισσότερα. Ακούγεται κάπως σαν πολιτικό σλόγκαν αλλά νομίζω εκφράζει την επιθυμία μας για την μετεξέλιξη της ΚτΠ από βασικού εκτελεστικού βραχίονα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε κεντρικό κόμβο για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και υλοποίηση έργων που ενδυναμώνουν την ψηφιακή σχέση του πολίτη με την Δημόσια Διοίκηση και που προωθούν δυναμικά την χώρα στην 4η βιομηχανική επανάσταση.

Θέλουμε να είμαστε πίσω από κάθε δράση που κάνει την Δημόσια Διοίκηση πιο φιλική και προσιτή, με ψηφιακά εργαλεία που εξυπηρετούν τις συναλλαγές των πολιτών, σε κάθε γωνιά της χώρας προσφέροντας  λύσεις σε κάθε ανάγκη που υπάρχει. Είτε είναι η τηλεργασία, η εκπαίδευση εξ αποστάσεως, η απόδοση δικαιοσύνης, η τηλεϊατρική, οι οικονομικές συναλλαγές.

Θέλουμε να είμαστε πίσω από κάθε δράση που ενισχύει την προσβασιμότητα των πολιτών και που κάνει τον ψηφιακό κόσμο προσβάσιμο και διαθέσιμο παντού, όπου χρειάζεται, ώστε να μην νιώθει κανείς αποκλεισμένος από ευκαιρίες. Η μαθήτρια από την Άνδρο που αρίστευσε στις Πανελλήνιες μέσα από την τηλεκπαίδευση είναι μια έμπνευση για εμάς αλλά μας δίνει και το σύνθημα να γίνουμε καλύτεροι. Προσβασιμότητα και Προσιτότητα από παντού για όλους, όχι μόνο σε υπηρεσίες Δημοσίου αλλά και σε αγαθά παιδείας, υγείας και πολιτισμού.

Τέλος, θέλουμε να είμαστε πίσω από κάθε δράση που ενδυναμώνει την πορεία και τον ρόλο της χώρας στο ψηφιακό μέλλον. Μια χώρα ξέρετε δεν θωρακίζεται μόνο αμυντικά πλέον αλλά και ψηφιακά.

Η ΚτΠ με την καθοδήγηση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που ηγείται αυτής της υπερπροσπάθειας, σε συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου θα συνεχίσει να υλοποιεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό, θα ενισχύει τις ψηφιακές δυνατότητες ώστε τα στελέχη του Δημοσίου να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, θα ανταποκρίνεται άμεσα και αποτελεσματικά στις κοινωνικές ανάγκες. Και σίγουρα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται δυναμικά.

To μέλλον ανήκει σ εκείνους που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους και εμείς εδώ στη ΚτΠ δεν ονειρευόμαστε μόνο αλλά υλοποιούμε για ένα κόσμο καλύτερο, συμπεριληπτικό, με πολλαπλές ευκαιρίες για όλους, ένα τόπο για το σήμερα και για το αύριο.

Σας ευχαριστώ πολύ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER



Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά. Επεξεργαζόμαστε τα προσωπικά σας δεδομένα που μας χορηγείτε με την παρούσα φόρμα μόνο για το σκοπό της αποστολής ενημερώσεων αναφορικά με τα εταιρικά νέα και τις εκδηλώσεις που υλοποιεί η ΚτΠ Μ.Α.Ε. Μετά την υποβολή της αίτησης εγγραφής, θα σας αποσταλεί e-mail επιβεβαίωσης της εγγραφής σας στο Newsletter της ΚτΠ Μ.Α.Ε. Μπορείτε να διαγραφείτε ανά πάσα στιγμή από τον κατάλογο παραληπτών του Newsletter της ΚτΠ Μ.Α.Ε., μέσω της επιλογής «απεγγραφή/unsubscribe» που θα περιλαμβάνεται σε όλα τα σχετικά ενημερωτικά μηνύματα που θα λαμβάνετε, ή αποστέλλοντας σχετικό μήνυμα (e-mail) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου newsletter@ktpae.gr Τυχόν ανάκληση της συγκατάθεσής σας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της επεξεργασίας των προσωπικών σας δεδομένων που έλαβε χώρα πριν την ανάκληση.