What is the object of the project?
The object of this project is to provide consulting services and set up a study for the design and implementation of the next generation of Public Sector Network (ΔΔΤ) – SYZEFXIS II These services will be based on the valuable design and implementation experience of “SYZEXIS II” as well as previous SYZEFXIS projects. In particular:
A) Services for outlining the current status of the Public Sector Network
B) New service design services
C) Design services for new infrastructures
What are the objectives of the project?
The main objectives pursued in the SYZEFXIS II Network are the following:
developing a new open network generation in the Public Sector, based on advanced network technologies that will provide high quality telecommunication services to public bodies;
Provision of basic internet services (e-mail, video conferencing, web hosting, etc.), advanced network security services and voice and video services to the operators and consequently the improvement of their operation.
- ensuring the required network infrastructure for electronic governance projects;
- Providing integrated services to citizens, through automated and user-friendly systems for the provision of information and transactions processing with the State.
- The rationalisation and evaluation of the needs of Public Bodies for electronic communications services.
- The reduction of telecommunication costs for the State and the creation of economies of scale through the aggregation of demand for related services in the Greek State.
What are the benefits of the project?
The expected results from the implementation of the “SYZEFXIS II” project can be summarised as follows:
- The creation of a state telecommunications network, especially for the Public Sector.
- The creation of a “broadband environment” for all public bodies and the abolishment of the “digital exclusion” that exists today.
- Η παροχή αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους φορείς και ο εκσυγχρονισμός της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης.
- Η μείωση της γραφειοκρατίας στο Ελληνικό Δημόσιο.
- Η ηλεκτρονική επικοινωνία, διαλειτουργικότητα και συνεργασία δημοσίων υπηρεσιών.
- Η αποτελεσματικότερη και πιο ευέλικτη συνεργασία των Φορέων της Δημόσιας Διοίκησης μέσω υπηρεσιών όπως η τηλεδιάσκεψη, η τηλεσυνεργασία, αλλά και η υπηρεσία απομακρυσμένης πρόσβασης.
- Η αναβάθμιση του περιβάλλοντος εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων.
- Η δημιουργία μιας «ψηφιακής κουλτούρας» στα στελέχη του ελληνικού Δημόσιου Τομέα
- Η ευκολότερη και ταχύτερη επικοινωνία του πολίτη και η εξυπηρέτησή του από τις Δημόσιες Υπηρεσίες.
- Η αναβαθμισμένη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, μέσω αυτοματοποιημένων και φιλικών προς το χρήστη συστημάτων πληροφόρησης και διεκπεραίωσης συναλλαγών.
- Η μείωση του «ψηφιακού χάσματος» στο πλαίσιο της εθνικής και ευρωπαϊκής ψηφιακής στρατηγικής.
- The utilization by the State of its investments in information and communication technologies.
- The saving of resources for the Greek State, through the intended “aggregation of demand”.