Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε. – Κ.Τ.Π. Μ.Α.Ε.

ΕΡΓΑ

«Σύστημα Παρακολούθησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων» της Δράσης 16291 «Ψηφιακός Μετασχηματισμός φορολογικών και τελωνειακών αρχών», με Κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5214566 του «Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0)»

KTP ERGA HEADER 1
ktp photo 15
ΚΥΡΙΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)
ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
87.821.200,00 € (ΠΛΕΟΝ Φ.Π.Α.)
ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
11 Ιουλίου 2024
Πηγη Χρηματοδοτησης
ΚΤΠ Ελλάδα 2.0 banner
ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ «ΕΛΛΑΔΑ 2.0»
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ)
Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου;

Αντικείμενο του έργου αποτελεί η υλοποίηση, για την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και ειδικότερα για την Τελωνειακή Υπηρεσία, ενός ολοκληρωμένου συστήματος για τον έλεγχο και την καταγραφή φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) κατά τη διέλευσή τους από χερσαία συνοριακά σημεία και τελωνεία λιμένων της χώρας, καθώς και την ψηφιακή παρακολούθηση της κίνησής τους κατά την κυκλοφορία τους εντός της ελληνικής επικράτειας.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της σύμβασης ο Ανάδοχος θα προβεί:

  • στην προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός συνόλου εξοπλισμού (μπάρες διέλευσης, κάμερες αυτόματης αναγνώρισης και καταγραφής πινακίδων (Α.L.P.R.) κ.α.
  • στην ανάπτυξη του Ολοκληρωμένου Ψηφιακού Συστήματος Hellenic Customs Digital Borders (ΟΨΣ HCDB) διαχείρισης παρακολούθησης κίνησης οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων.
  • στην παροχή υπηρεσιών (εγκατάστασης εξοπλισμού, εκπόνησης μελετών, εκπαίδευσης χρηστών κ.α.).
Ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι του έργου;

Με το υπό υλοποίηση έργο επιδιώκεται η πρόληψη και καταστολή του λαθρεμπορίου-ειδικά στους τομείς του προϊόντων που επιβαρύνονται με Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.), ήτοι πετρελαιοειδή, καπνικά και αλκοολούχα και φόρους κατανάλωσης (καφές, ηλεκτρονικό τσιγάρο κ.λ.π.) μέσω του ολοκληρωμένου ελέγχου της διακίνησης των μέσων μεταφοράς τους.

Η εγκατάσταση και λειτουργία του Συστήματος θα συμβάλει στη διεύρυνση της επιχειρησιακής δυνατότητας για την επιτήρηση των εμπορευματικών ροών στο σύνολο της επικράτειας, με έμφαση στις επικίνδυνες για την εκδήλωση παραβατικότητας ζώνες (χερσαία σύνορα, λιμάνια, κεντρικοί συγκοινωνιακοί κόμβοι), όπως αυτές διαμορφώνονται στη βάση των ιδιαίτερων γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών της χώρας μας, σε συνδυασμό, και με τη φορολογική πολιτική των όμορων κρατών (ανάγκη διεξαγωγής ελέγχων σε σημαντικούς από πλευράς εμπορευματικής κίνησης οδικούς άξονες για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στη διακίνηση προϊόντων Ε.Φ.Κ., π.χ. διακίνηση από και προς Βουλγαρία και Ιταλία). Κάθε όχημα που θα επιλέγεται από την τελωνειακή υπηρεσία, ανάλογα με την επικινδυνότητα του φορτίου ή το τελωνειακό ή μη παραστατικό, θα εφοδιάζεται με GPS Tracker, το οποίο θα χρεώνεται ο οδηγός του με κατάθεση εγγύησης και την υποχρέωση της παράδοσής του στον προορισμό, είτε αυτό είναι εσωτερικό τελωνείο είτε τελωνείο εξόδου, για να του επιστραφεί η εγγύηση.

Πέραν του ελέγχου ολοκλήρωσης του δρομολογίου, θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Επιχειρησιακού Θαλάμου (Κ.Ε.ΘΑ.), η πορεία του οχήματος, η τυχόν εκτροπή του από τη φυσιολογική διαδρομή κτλ., ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα να παρέχεται πληροφορία μέσω διαλειτουργικότητας και από τις διελεύσεις μέσω των σταθμών διοδίων που θα μεταδίδουν επίσης εικόνα διελεύσεων των φορτηγών. Στους παραπάνω σταθμούς διοδίων θα δραστηριοποιούνται (24/7) και οι Κινητές Ομάδες Ελέγχου (Κ.Ο.Ε.) που θα είναι εφοδιασμένες με κινητά x–Rays νέας τεχνολογίας, με φορητές κάμερες ALPR & πλάστιγγες για ζύγιση κατά άξονα των ύποπτων φορτηγών.

Επιπροσθέτως, η εφαρμογή του Συστήματος εντάσσεται στη δυναμική διαδικασία επέκτασης και εκσυγχρονισμού συστημάτων και εργαλείων πληροφορικής για σκοπούς ανάλυσης κινδύνων, με στόχο τη διενέργεια αποτελεσματικών προληπτικών φορολογικών-τελωνειακών ελέγχων και ελέγχων δίωξης ενώ παράλληλα θα επιτρέψει τη συλλογή δεδομένων (big data) προς αξιοποίηση και ανάλυση, με σκοπό τη χαρτογράφηση των κινήσεων εμπορευματικών αποστολών και οχημάτων, σε συνδυασμό με τελωνειακά καθεστώτα, πύλες εισόδου-εξόδου, mydata, e–timologio, e-δελτίο αποστολής, e–CMR, οδικούς άξονες, χώρους συγκέντρωσης παραγωγικών δραστηριοτήτων και logistics.

Τέλος, με το υπό υλοποίηση έργο διευκολύνεται ο ανασχεδιασμός του συστήματος τελωνειακής παρακολούθησης στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής οχημάτων, στην κατεύθυνση απλοποίησης και κεντρικοποίησης της εφαρμοζόμενης διαδικασίας, καθώς η καταγραφή των αφιξο-αναχωρήσεων των οχημάτων με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας καθιστά εφικτή τη λήψη δεδομένων για τον ακριβή χρόνο εισόδου-εξόδου των οχημάτων (ΙΧΕ & Φ/Γ) από τη Χώρα και ο αυτόματος έλεγχος παραβατικότητας από τις Κινητές Ομάδες Ελέγχου (Κ.Ο.Ε.)

Ποια είναι τα αναμενόμενα οφέλη;

Το σχεδιαζόμενο έργο θα αποτελέσει αποτελεσματικό μέσο εκπλήρωσης και επίτευξης των επιχειρησιακών στόχων της Τελωνειακής Υπηρεσίας. Όπως έχει αναλυθεί, η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου δικτύου παρακολούθησης των φορτίων των εμπορευμάτων που τελούν υπό τελωνειακή επιτήρηση θα επιτρέψει το συντονισμό της δράσης των επιτελικών υπηρεσιών στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού (Δ.Σ.Τ.Ε.Π. –Ε.Υ.Τ.Ε.) με τις επιχειρησιακές ελεγκτικές Αρχές (ΕΛ.Υ.Τ. και υφιστάμενες σε αυτές Κ.Ο.Ε.), προάγοντας και ενισχύοντας το ελεγκτικό τους έργο.

Γενικότερα, θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του διασυνοριακού εγκλήματος και την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου προϊόντων, με την επιτήρηση των φορτίων που εισέρχονται και εξέρχονται στη/ από τη Χώρα, με έμφαση στα προϊόντα ΕΦΚ, επιτρέποντας στις αρμόδιες τελωνειακές αρχές να εντοπίζουν καλύτερα τις αποστολές υψηλού κινδύνου και να παρεμβαίνουν στο καταλληλότερο σημείο της αλυσίδας εφοδιασμού.

Το παρόν έργο αναμένεται να συμβάλει στην αντιμετώπιση των ακόλουθων αναγκών:

  • Οι αυξημένες ανάγκες ελέγχου της εισόδου και εξόδου οχημάτων.
  • Η παρακολούθηση του ειδικού καθεστώτος της προσωρινής εισαγωγής οχημάτων εντός της χώρας.
  • Η παρακολούθηση καίριων σημείων φυσικού ελέγχου φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων (Containers).
  • Η παρακολούθηση των εμπορευμάτων που διακινούνται κάτω από οποιοδήποτε τελωνειακό καθεστώς ή διαδικασία, κατά την οποία απαιτείται η παρακολούθηση της διακίνησης των εμπορευμάτων.
  • Η ικανοποίηση των απαιτήσεων συνεργασίας με άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης και διαλειτουργικότητας με αντίστοιχα πληροφοριακά συστήματα.
  • Η διασφάλιση της συνολικής παρακολούθησης διελεύσεων οχημάτων, από και προς τη χώρα, μέσω της ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων με άλλα σχετικά εθνικά συστήματα.

Το έργο θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός ολιστικού συστήματος παρακολούθησης της κίνησης των επαγγελματικών μεταφορικών μέσων και αγαθών, από την υπαγωγή του σε τελωνειακή διαδικασία.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Ημερολόγιο Καταληκτικών Ημερομηνιών
Πρόσφατα Έργα
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER



Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά. Επεξεργαζόμαστε τα προσωπικά σας δεδομένα που μας χορηγείτε με την παρούσα φόρμα μόνο για το σκοπό της αποστολής ενημερώσεων αναφορικά με τα εταιρικά νέα και τις εκδηλώσεις που υλοποιεί η ΚτΠ Μ.Α.Ε. Μετά την υποβολή της αίτησης εγγραφής, θα σας αποσταλεί e-mail επιβεβαίωσης της εγγραφής σας στο Newsletter της ΚτΠ Μ.Α.Ε. Μπορείτε να διαγραφείτε ανά πάσα στιγμή από τον κατάλογο παραληπτών του Newsletter της ΚτΠ Μ.Α.Ε., μέσω της επιλογής «απεγγραφή/unsubscribe» που θα περιλαμβάνεται σε όλα τα σχετικά ενημερωτικά μηνύματα που θα λαμβάνετε, ή αποστέλλοντας σχετικό μήνυμα (e-mail) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου newsletter@ktpae.gr Τυχόν ανάκληση της συγκατάθεσής σας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της επεξεργασίας των προσωπικών σας δεδομένων που έλαβε χώρα πριν την ανάκληση.